TeliaSonera a fost inclusa in lista prestigiosului Index Dow Jones Sustainability
TeliaSonera, actionarul majoritar al companiei MOLDCELL (detinatoare a 59% de actiuni indirect), a fost pentru prima data inclus in indexul Dow Jones Sustainability.
Lansat in 1999, indecsii Dow Jones Sustainability sunt primii care urmaresc performanta financiara a companiilor fiabile, de performanta constanta din lumea intreaga.
Index Dow Jones Sustainability este extrem de selectiv, incluzand circa 20 de criterii in baza carora se face selectia celor mai stabile companii si doar 10 procente din cele nominalizate reusesc sa fie inregistrate. Criteriile de selectie includ toate aspectele, incepand cu mediul inconjurator si pana la resursele umane si respectarea drepturilor omului.
Validitatea inregistrarii este de un an. Ambele companii, atat Telia cat si Sonera, pana la fuzionarea lor din 2002, au fost inregistrate la acest Index pe parcursul mai multor ani.
Inregistrarea companiei TeliaSonera denota inclusiv performanta inalta a acesteia in domeniul Responsabilitatii Social – Corporatiste (Corporate Social Responsibility-CSR). Compania MOLDCELL face parte din familia TeliaSonera si drept urmare responsabilitatea ei sociala este remarcata de populatia Moldovei gratie proiectelor sociale, culturale sustinute.
"Este prestigios sa fii inclus in Dow Jones Sustainability Index. Acest lucru demonstreaza totodata ca eforturile noastre privind Responsabilitatea Social-Corporatista sunt inalt apreciate si de lumea care nu face parte din companie. Concursul este complicat si cerintele sunt stringente. Suntem printre putinele companii din regiunea Nordica care a reusit sa obtina aceasta realizare deosebita", spune Anders Igel, Presedintele si Directorul Executiv al TeliaSonera. "Faptul ca am fost selectati ne incurajeaza si mai mult sa lansam noi initiative in ceea ce priveste mediul inconjurator, locurile de munca si societatea.”
Nota informativa: TeliaSonera este o companie de telecomunicatii ce deţine pozitii de lider in regiunea Nordica si Baltica a Europei. La sfarsitul lunii septembrie 2006 TeliaSonera numara 29,5 milioane clienti ai companiilor in care este actionar majoritar si 62,6 milioane clienti ai companiilor asociate (Turkcell si MegaFon). TeliaSonera detine interese extinse in a contribui si la dezvoltarea pietelor de telecomunicatii din Eurasia, Turcia si Rusia unde deja este pe pozitii puternice.
* Sustainability – tendinta de a aloca cele mai bune rezultate ale activitatii spre binele societatii si mediului ambiant atat in prezent cat si in viitorul nedefinit. Termenul se refera la aspectele economice, sociale, institutionale si ecologice ale societatii umane, precum si mediului ambiant.